HS2-tunnelers rijden de eerste mijl onder Chilterns

TBM Florence, gelanceerd in mei, is een van de twee identieke machines die de dubbele 10 mijl lange tunnels uitgraven.

Tijdens haar eerste mijl hebben Florence en haar bemanning meer dan 5.500 afzonderlijke segmenten geïnstalleerd, elk met een gewicht van ongeveer 8,5 ton.

Een tweede machine, ‘Cecilia’ genaamd, loopt een eindje achter, en beide TBM’s zullen naar verwachting over ongeveer drie jaar uitbreken.

Beide TBM’s worden geëxploiteerd door Align, de hoofdaannemer van HS2, een joint venture tussen Bouygues Travaux Publics, Sir Robert McAlpine en VolkerFitzpatrick.

Align Project Director Daniel Altier zei: “Ik ben verheugd met de vooruitgang die Florence heeft geboekt sinds de lancering in mei, met Cecilia niet ver achterop.

“Alle specie van de TBM’s wordt omgezet in slurry voordat het wordt teruggepompt naar onze South Portal-site, net binnen de M25, waar het wordt verwerkt en gebruikt voor landschapsarchitectuur op het terrein. Dit is en blijft een enorme logistieke uitdaging, aangezien Florence en Cecilia hun reis door de Chilterns voortzetten.

“Florence het punt van 1 mijl bereiken is een geweldige prestatie, maar we hebben nog een lange weg te gaan.”

Voor elk van de afzonderlijke tunnels in noordelijke en zuidelijke richting zijn 56.000 nauwkeurig ontworpen, vezelversterkte betonnen wandsegmenten nodig – die allemaal worden gemaakt bij het zuidelijke portaal van de tunnel, naast de M25.

Tijdens de bouw van de tunnels zal ongeveer 2,7 miljoen kubieke meter materiaal worden afgegraven en gebruikt voor landschapsarchitectuur rond de zuidelijke portaalsite.

Zodra de bouw is voltooid, zal dit helpen om ongeveer 90 hectare natuurrijke kalkgraslandhabitats te creëren.

creditSource link

ZIE JE GEDACHTEN

Laat een reactie achter

Schildersbedrijf-Bunschoten
Logo
Enable registration in settings - general
Vergelijk items
  • Totaal (0)
Vergelijken
0
Shopping cart