Gouverneur Hochul moet het geschil over de Cuomo-brug oplossen, vertrouwen opbouwen, waarschuwen aannemers

Duik briefing:

  • De bedrijven die de Mario M. Cuomo-brug hebben gebouwd onder voormalig gouverneur Andrew Cuomo waarschuwen regering Kathy Hochul om financiële geschillen met betrekking tot het project van $ 4 miljard op te lossen, anders lopen ze het risico belangrijke contractovereenkomsten te verliezen.
  • De verklaringen van het consortium Tappan Zee Constructors (TZC) komen in Hochul’s eerste maand in de functie en geven aan dat ze hard zal moeten werken om de erfenis van haar voorganger te overwinnen en vertrouwen op te bouwen bij aannemers.
  • Het gedrag van de voormalige gouverneur “heeft de kans aanzienlijk verminderd dat TZC en haar aangesloten bedrijven in de toekomst in de staat New York gaan werken, en meerdere bedrijven binnen ons lidmaatschap hebben momenteel expliciet geen plannen om in New York te werken totdat deze kwestie op een bevredigende manier is opgelost ,” Sam Choy, de TZC-directeur die verantwoordelijk is voor het project, schreef in een brief verkregen door Politico.

Duikinzicht:

De 5,1 mijl lange brug over de Hudson River, genoemd naar Cuomo’s vader, is een van zijn kenmerkende projecten. De voormalige gouverneur pochte vaak dat hij het op tijd en binnen het budget had geleverd, maar de bouwers zeggen dat dit alleen mogelijk was omdat ze werden gedwongen om bijna $ 1 miljard aan kostenoverschrijdingen te dekken. De brug, die in 2017 werd geopend, werd gebouwd via een ontwerp-bouwproces dat de eerste in zijn soort was voor grote bouwprojecten in New York.

Op 9 september in de brief herhaalde TZC, een ontwerp-bouwteam dat Fluor, American Bridge, Traylor Bros. en Granite Construction omvat, zijn standpunt dat Cuomo zich bemoeide met het project via de New York State Thruway Authority, waardoor de overeengekomen ontwerpplannen die het project vertraagden en de kosten opdreven, die de stad vervolgens weigerde te betalen. TZC zei ook dat de Thruway Authority weigerde om de projecttijdlijn te verlengen ondanks onvermijdelijke problemen zoals een sleepbootcrash en winterweer, in plaats daarvan om het werk te versnellen.

“In hun gezamenlijke 400-jarige bestaan ​​hebben onze aangesloten bedrijven nog nooit dit niveau van minachting van een projectklant ervaren”, schreef Choy in de brief.

TZC klaagde de stad aan in februari, na drie jaar proberen het probleem persoonlijk op te lossen. Maanden later schikte de autoriteit enkele claims voor $ 28 miljoen, en TZC trok zijn rechtszaak in voorafgaand aan verdere besprekingen met Cuomo voorafgaand aan zijn ontslag. Nu wil TZC echter terugbetaald worden. Het eist $ 961 miljoen plus rente voor extra kosten in verband met slecht weer, het instorten van een kraan en interferentie van Thruway.

Elke dag die verstrijkt zonder akkoord betekent voor alle betrokkenen hogere kosten door oplopende rente over de vorderingen. Dat zou kunnen betekenen dat de tolprijzen worden verhoogd als het totale prijskaartje van de brug het budget van $ 4 miljard overschrijdt, zei TZC.

In een andere laag van juridisch drama, beweerde een klokkenluiderszaak uit 2017 die in maart werd ontzegeld dat cruciale gebreken werden verdoezeld tijdens de bouw van de brug, de Times Union meldde:. TZC en de staat ontkennen de beschuldiging, maar TZC betaalde $ 2 miljoen om de zaak te schikken.

Ondanks de roerige geschiedenis zeggen TZC-leiders te hopen op een kans om een ​​nieuwe weg in te slaan met Hochul, meldt Politico. Noch haar administratie, noch TZC reageerden op het verzoek van Construction Dive om commentaar.

In gerelateerd nieuws onderzoekt de regering van Hochul nu de resterende infrastructuurprojecten uit het Andrew Cuomo-tijdperk opnieuw inclusief AirTrain LaGuardia en de herontwikkeling van Penn Station en kan ze vertragen of schrappen, volgens De Wall Street Journal. Tegenstanders zeiden dat deze projecten niet goed doordacht zijn en dat het kosteneffectiever zou zijn om de gratis busdienst uit te breiden dan om de AirTrain van $ 2,1 miljard te installeren. Met betrekking tot het Penn Station-project zeiden sommige critici dat het beter zou zijn om af te wachten of forenzen na de pandemie terugkeren voordat ze het torenhoge transit- en kantorencomplex bouwen.

creditSource link

ZIE JE GEDACHTEN

Laat een reactie achter

Schildersbedrijf-Bunschoten
Logo
Enable registration in settings - general
Vergelijk items
  • Totaal (0)
Vergelijken
0
Shopping cart